Rafał Augustyn

  • „SPHAE.RA – Utwór cykliczny nr 3.2 – muzyka w 24 częściach na elektronikę i solistów” – Rafał Augustyn
  • 03/10/2014, godz: 12:00
  • Cena: 0 PLN
  • BWA Awangarda

SPHAE.RA – Utwór cykliczny nr 3.2 – muzyka w 24 częściach na dźwięki elektroniczne i solistów (2014)

12:00 – I pokaz – M.Kaziński – instrumenty ludowe oraz elektronika
18:00 – II pokaz – A.Wasik – instrumenty perkusyjne oraz elektronika
24:00 – III pokaz – J.Kuziela – śpiew alikwotowy oraz elektronika
6:00 – IV pokaz – E.Woleńska – flet oraz elektronika

Maciej Kaziński jest wszechstronnym muzykiem, badaczem i organizatorem życia artystycznego. Ukończył Akademię Muzyczną w Gdańsku i kształcił się na kursach muzyki dawnej. Jako kontrabasista i pianista brał udział w koncertach symfonicznych oraz kameralnych w Polsce, Europie i w obu Amerykach. Obecnie specjalizuje się w grze na historycznych i tradycyjnych instrumentach smyczkowych.

Jest współtwórcą oraz wykonawcą większości spektakli i programów koncertowych Scholi Teatru Węgajty. Od roku 1993 pracował jako szef biura organizacyjnego Festiwalu Muzyki Dawnej w Starym Sączu. Od 1996 był sekretarzem, następnie wicedyrektorem, a od 2006 roku dyrektorem Festiwalu w Jarosławiu. W roku 2000 przygotował międzynarodowy projekt Codex Calixtinus, który był realizowany w 8 europejskich Stolicach Kultury. Jest ponadto współautorem innych dużych projektów, jak IMoDaL – Międzynarodowe Spotkania Dramat i Liturgia 2002-2003.

Przełożył szereg książek o tematyce muzyczno-historycznej, jak Semiologia Gregoriańska E. Cardine’a, Muzyka Starożytnej Grecji i Rzymu J. Landelsa czy Historia Muzyki i Hymnografii Bizantyjskiej E. Wellesza.

Aleksandra Wasik jest perkusistką, absolwentką Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego w klasie Jacka Woty. Studiowała także w Akademii Muzycznej im. L. Janáčka w Brnie. Ma na  koncie takie sukcesy, jak I miejsce na konkursie wibrafonowym VI Internazionale Giornate Della Percusione w Fermo czy I miejsce w IV Otwartym Konkursie Wibrafonowym w Opolu.

Od 2012 roku jest członkiem orkiestry symfonicznej Filharmonii Wrocławskiej im. Witolda Lutosławskiego (obecnie Narodowego Forum Muzyki). Współpracuje także z Wrocławską Orkiestrą Kameralną Leopoldinum, Operą Dolnośląską, Filharmonią Dolnośląską, Pan-European Philharmonia, I, Culture Orchestra, Baltic Sea Youth Philharmonic oraz Sound Factory Orchestra.

Artystka brała udział w 3. Edycji MUSMA 2012, wykonując skomponowane specjalnie na tę okazję utwory na kwartet perkusyjny. Ponadto ma na koncie prawykonania dzieł takich kompozytorów jak: Grażyna Pstrokońska-Nawratil, Hanna Kulenty czy Rafał Augustyn. Jako muzyk orkiestrowy i solista koncertowała w większości krajów europejskich, a także w Chinach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Libanie oraz USA.

Jędrzej Kuziela jest perkusistą, perkusjonalistą oraz multiinstrumentalistą. Gry na perkusji klasycznej uczył się we wrocławskich szkołach muzycznych. Zafascynowany kulturą Wschodu, studiował grę na tabli u Emama oraz Ashoka S. Godbole’a w Bombaju. Jako samouk opanował śpiew gardłowy.

W swej karierze grał z zespołami jazzowymi, punkowymi i hard rockowymi. Wśród artystów, z którymi pracował, byli tacy liderzy i zespoły, jak: Gendos, Indialucia (Michal Czachowski), Sainkho Namtchylak, Jorgos Skolias, Mazzoll, Masala, Opera Wrocławska, zespół Katar, Michal Rudas, Maria Pomianowska, Chyskyrai, Balkan Folk Acoustic, Kuba Suchar, Eliezer i wielu innych.

Obecnie jest członkiem zespołów Małe Instrumenty oraz Gliniane Pieśni.

Elżbieta Woleńska jest flecistką, absolwentką Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu w klasie Jerzego Mrozika. Studiowała także w Paryżu pod kierunkiem Pierre-Yvesa Artauda.

Artystka gra na fletach czterech odmian – standardowej, piccolo, altowej i basowej. Chętnie angażuje się w wykonania dzieł kompozytorów współczesnych, często z wykorzystaniem środków elektroakustycznych. Jej płyty – z dziełami Claude’a Bollinga, współczesną muzyką fletową oraz z odnalezionymi przez nią samą utworami słynnego XIX-wiecznego flecisty śląskiego Johanna Sedlatzka – są wysoko oceniane w międzynarodowej prasie fachowej.

Elżbieta Woleńska wykłada w Akademii Muzycznej we Wrocławiu; prowadzi także warsztaty oraz kursy dla uczniów, studentów i pedagogów w Szkołach Muzycznych I i II st. oraz zajęcia na Letnich Warsztatach Muzycznych.

Utwór dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Kolekcje – priorytet Zamówienia kompozytorskie, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca

imit_mkidn_80